.

TRANSLATE IN
YOUR LANGUAGE

.

O FEMEIE HARTUITA DE 17 ANI - FOR ABOUT 17 YEARS I AM A HARASED WOOMAN

1.SUNT O FEMEIE HARTUITA DE 17 ani in propria tara. De 12 ani (din anul 2003 ) incerc sa-mi rezolv problemele pe cale legala, in justitie, dar nu reusesc din cauza CORUPTIEI cu care ma confrunt, pe mai multe planuri. De aceea le voi face publice. Este singura solutie pe care o am la acest moment.

M-AM SATURAT SA FIU BATAIA DE JOC A ESCROCILOR SI A JUSTITIEI.

Tot ce-mi mai doresc este sa pot pleca intr-o zi din aceasta tara de tip mafiot…..care-si distruge proprii cetateni……

=//=

2. FOR ABOUT 17 YEARS I AM A HARRASED WOOMAN in my own country. For about 11 years I’m trying to solve my problems in a legal way, on Romanian Justice, but it is imposible because of diferit levels of CORRUPTION that I am fighting with. That s why, I will make public my personal case. Is the only solution that I can use naw.

I’M TIERD OF BEING MOCKERY OF THE SCAMMERS AND OF THE JUDICIARY.

All I want is to can live one day from this mafia country….wich destroy his own citizens….


STUCK IN A DREAM

Soul Avenue - Stuck in a dream.

Sursa : Youtube

https://youtu.be/QdXF_jMUgMw

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

ALTE PROBLEME - POSTARE TEMPORARA AICI

ALTE PROBLEME - POSTARE TEMPORARA AICI

STAMO VICTOR CRISTIAN - CONSILIER JURIDIC AL IPA SR - CEL CARE M-A CONCEDIAT ILEGAL LA 06.08.2012

EXTRAS DIN CODUL CONSUMULUI

ANEXA - A

EXTRAS DIN CODUL CONSUMULUI

Legea privind codul consumului, legea nr. 296/2004, republicat 2008 - Codul Consumului - Republicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 224 din 24 martie 2008


Art. 1 - Prezenta lege, denumita in continuare Codul, are ca obiect reglementarea raporturilor juridice create intre operatorii economici si consumatori, cu privire la achizitionarea de produse si servicii, inclusiv a serviciilor financiare, asigurand cadrul necesar accesului la produse si servicii, informarii lor complete si corecte despre caracteristicile esentiale ale acestora, apararii si asigurarii drepturilor si intereselor legitime ale consumatorilor impotriva unor practici abuzive, participarii acestora la fundamentarea si luarea deciziilor ce ii intereseaza in calitate de consumatori.

Art. 2
- Prevederile prezentului Cod se aplica comercializarii produselor noi, folosite sau reconditionate, si a serviciilor, inclusiv a serviciilor financiare, destinate consumatorilor, contractelor incheiate cu consumatorii, regulilor privind publicitatea produselor si serviciilor, cu exceptia produselor si serviciilor care sunt reglementate prin legi speciale, a produselor care se comercializeaza ca antichitati si a produselor necesar a fi reparate sau reconditionate pentru a fi utilizate, cu conditia ca operatorul economic sa informeze consumatorul despre aceasta.

Art. 5 - Statul, prin autoritatea centrala cu atributii in domeniul protectiei consumatorilor, are drept obiective:

a) protectia consumatorilor impotriva riscului de a achizitiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea sa le prejudicieze viata, sanatatea sau securitatea ori sa le afecteze drepturile si interesele legitime;

b) promovarea si protectia intereselor economice ale consumatorilor;
c) accesul consumatorilor la informatii complete, corecte si precise asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor, astfel incat decizia pe care o adopta in legatura cu acestea sa corespunda cat mai bine nevoilor lor;
e) despagubirea efectiva a consumatorilor;
h) prevenirea si combaterea, prin toate mijloacele, a practicilor comerciale abuzive si a prestarii serviciilor, inclusiv a celor financiare care pot afecta interesele economice ale consumatorilor.

Art. 6 - Prevederile cuprinse in prezentul Cod sunt obligatorii pentru toti consumatorii si operatorii economici care efectueaza acte si fapte de comert, in conditiile legii.

Capitolul II - Obligatiile operatorilor economici

Art. 8 - Operatorii economici sunt obligati sa puna pe piata numai produse sau servicii sigure, care corespund caracteristicilor prescrise sau declarate, sa se comporte in mod corect in relatiile cu consumatorii si sa nu foloseasca practici comerciale abuzive.  
Art. 25 – Obligatiile prestatorilor de servicii
=2=
b) sa presteze numai servicii care nu afecteaza viata, sanatatea sau securitatea consumatorilor ori interesele economice ale acestora;
c) sa respecte conditiile prescrise sau declarate, precum si clauzele prevazute in contracte;
e) sa raspunda pentru prejudiciul actual si cel viitor cauzat de serviciul defectuos prestat.

 Capitolul III – Drepturile consumatorilor

Art. 27 - Consumatorii beneficiaza de urmatoarele drepturi :
a) de a fi protejati impotriva riscului de a achizitiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea sa le prejudicieze viata, sanatatea sau securitatea ori sa le aduca atingere drepturilor si intereselor legitime;
b) de a fi informati complet, corect si precis, asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor, astfel incat decizia pe care o adopta in legatura cu acestea sa corespunda cat mai bine nevoilor lor, precum si de a fi educati in calitatea lor de consumatori;
d) de a fi despagubiti in mod real si corespunzator pentru pagubele generate de calitatea necorespunzatoare a produselor si serviciilor, folosind in acest scop mijloace prevazute de lege;
f) de a refuza incheierea contractelor care cuprind clauze abuzive, conform prevederilor legale in vigoare;
g) de a nu li se interzice de catre un operator economic sa obtina un beneficiu prevazut in mod expres de lege.
Art. 28 - Se interzice refuzul vanzarii unui produs sau prestarii unui serviciu catre un consumator fara un motiv justificat conform prevederilor legale in vigoare.

Capitolul V - Cadrul general al securitatii produselor

Art. 45 - Consumatorii au dreptul de a fi informati, in mod complet, corect si precis, asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor, inclusiv a serviciilor financiare oferite de catre operatorii economici, astfel incat sa aiba posibilitatea de a face o alegere rationala intre produsele si serviciile oferite, in conformitate cu interesele lor economice si de alta natura si sa fie in masura sa le utilizeze, potrivit destinatiei acestora, in deplina siguranta si securitate.

Capitolul IX - Drepturile consumatorilor la incheierea contractelor

Art. 78 - Se interzice comerciantilor stipularea de clauze abuzive in contractele incheiate cu consumatorii.

Art. 79 - O clauza contractuala care nu a fost negociata direct cu consumatorul va fi considerata abuziva daca, prin ea insasi sau impreuna cu alte prevederi din contract,
=3=
creeaza, in detrimentul consumatorului si contrar cerintelor bunei-credinte, un dezechilibru semnificativ intre drepturile si obligatiile partilor.
Art. 80 - O clauza contractuala va fi considerata ca nefiind negociata direct cu consumatorul, daca aceasta a fost stabilita fara a da posibilitatea consumatorului sa influenteze natura ei, cum ar fi contractele preformulate sau conditiile generale de vanzare practicate de comercianti pe piata produsului sau serviciului respectiv.
Art. 81 - Faptul ca anumite aspecte ale clauzelor contractuale sau numai una dintre clauze a fost negociata direct cu consumatorul nu exclude aplicarea prevederilor legale pentru restul contractului, in cazul in care o evaluare globala a contractului evidentiaza ca acesta a fost prestabilit unilateral de comerciant.
Daca un comerciant pretinde ca o clauza preformulata a fost negociata direct cu consumatorul este de datoria lui sa prezinte probe in acest sens.
Art. 82  - Contractul trebuie sa stipuleze, cu caractere mari si in imediata vecinatate a locului rezervat pentru semnatura consumatorului, clauza expresa despre dreptul de denuntare unilaterala a contractului, dupa caz, precum si numele si adresa comerciantului fata de care consumatorul poate sa isi exercite acest drept, conform dispozitiilor legale.
Art. 84 - Dreptul consumatorului la denuntarea contractului nu poate fi anulat de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept.
Art. 87 - Autoritatea cu atributii de protectie a consumatorilor, in toate cazurile in care constata nerespectarea actelor normative in domeniul protectiei consumatorilor, este imputernicita sa aplice sanctiuni contraventionale principale, complementare, sa dispuna masuri complementare si sa sesizeze organele de cercetare penala in cazul in care faptele constatate pot constitui infractiuni.
Art. 89  - Prezenta lege intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2007.
ANEXA - DEFINITII

In sensul legislatiei privind protectia consumatorilor, termenii si expresiile de mai jos se definesc astfel:
clauza abuziva - clauza contractuala care nu a fost negociata direct cu consumatorul si care prin ea insasi sau impreuna cu alte prevederi din contract creeaza, in detrimentul consumatorilor si contrar cerintelor bunei-credinte, un dezechilibru semnificativ intre drepturile si obligatiile partilor;
contract incheiat cu consumatorii � contractele incheiate intre comercianti si consumatori, inclusiv certificatele de garantie, bonurile de comanda, facturile, borderourile sau bonurile de livrare, biletele, tichetele care contin stipulari sau referiri la conditii generale prestabilite;

paguba - prejudiciul creat consumatorilor prin utilizarea unui produs periculos sau a unui produs cu defecte, precum si cel creat de servicii necorespunzatoare furnizate de prestator. Prejudiciul poate fi material, vatamarea integritatii corporale sau a sanatatii, precum si pierderea vietii;
=4=
practici comerciale abuzive - metode de vanzare restrictive sau conditionate care afecteaza interesele consumatorilor;
prestator - operatorul economic care furnizeaza servicii;
produs - bun material a carui destinatie finala este consumul sau utilizarea individuala ori colectiva; sunt considerate produse energia electrica, energia termica, apa si gazele livrate pentru consumul individual;
serviciu - activitatea, alta decat cea din care rezulta produse, efectuata in scopul satisfacerii unor necesitati ale consumatorilor;
serviciu financiar - unele servicii de natura bancara, credite, asigurari, pensii private, investitii sau plati;

viciu ascuns - deficienta calitativa a unui produs livrat sau a unui serviciu prestat care nu a fost cunoscuta si nici nu putea fi cunoscuta de catre consumator prin mijloacele obisnuite de verificare.

=//=
Legea 161/2010 pentru modificarea art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului si a Legii nr. 193/200 privind clauzele abuzive din contractele incheiateintre comercianti si consumatori


Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Art. I - Articolul 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 224 din 24 martie 2008, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 84 - Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi Anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept.
repturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale."

Art. II - In anexa la legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea i, nr. 305 din 18 aprilie 2008, la

punctul (1), litera j) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"j) restrang sau anuleaza dreptul consumatorului de a denunta sau de a rezilia unilateral contractul, in cazurile in care:

  comerciantul a modificat unilateral clauzele prevazute la lit. e);

=5=

  comerciantul nu si-a indeplinit obligatiile contractuale;
  comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei

sume fixe in cazul denuntarii unilaterale;"
.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul ROmaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicaTa.

Redactare,
Verescu Stela

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu