.

TRANSLATE IN
YOUR LANGUAGE

.

O FEMEIE HARTUITA DE 17 ANI - FOR ABOUT 17 YEARS I AM A HARASED WOOMAN

1.SUNT O FEMEIE HARTUITA DE 17 ani in propria tara. De 12 ani (din anul 2003 ) incerc sa-mi rezolv problemele pe cale legala, in justitie, dar nu reusesc din cauza CORUPTIEI cu care ma confrunt, pe mai multe planuri. De aceea le voi face publice. Este singura solutie pe care o am la acest moment.

M-AM SATURAT SA FIU BATAIA DE JOC A ESCROCILOR SI A JUSTITIEI.

Tot ce-mi mai doresc este sa pot pleca intr-o zi din aceasta tara de tip mafiot…..care-si distruge proprii cetateni……

=//=

2. FOR ABOUT 17 YEARS I AM A HARRASED WOOMAN in my own country. For about 11 years I’m trying to solve my problems in a legal way, on Romanian Justice, but it is imposible because of diferit levels of CORRUPTION that I am fighting with. That s why, I will make public my personal case. Is the only solution that I can use naw.

I’M TIERD OF BEING MOCKERY OF THE SCAMMERS AND OF THE JUDICIARY.

All I want is to can live one day from this mafia country….wich destroy his own citizens….


STUCK IN A DREAM

Soul Avenue - Stuck in a dream.

Sursa : Youtube

https://youtu.be/QdXF_jMUgMw

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

ALTE PROBLEME - POSTARE TEMPORARA AICI

ALTE PROBLEME - POSTARE TEMPORARA AICI

STAMO VICTOR CRISTIAN - CONSILIER JURIDIC AL IPA SR - CEL CARE M-A CONCEDIAT ILEGAL LA 06.08.2012

luni, mai 20, 2013

4. Asociatii de proprietari - Penalizari ( documente care trebuie emise si cum le operam in contabilitate )

1.Pentru penalizari asociatia de proprietari trebuie sa emita chitante separate, in niciun caz chitanta pe care nu scrie nimic sau scrie numai "intretinere restanta" sau "restante", iar apoi cand se opereaza in contabilitate sa fie scazut altceva.

2.Tot pentru penalizari trebuie intocmita fisa de cont separata pentru fiecare locatar/proprietar/apartament in parte.Astfel intotdeauna va exista o evidenta contabila corecta si clara si fara a se face confuzii in stabilirea componentei unui sold reprezentand datorii la intretinere.In acest mod se va sti in orice moment la ce datorie se refera penalizarea, de cand provine datoria, ( in cazul nostru vorbim numai de cote de intretinere restante ca datorie ) si va exista siguranta ca penalizarea nu a depasit cota de intretinere lunara, datorata. 

3.Pentru penalizari mai trebuie intocmit registru special al penalizarilor in care se va tine evidenta exacta a acestora. Acesta este necesar intrucat intr-un final va trebui ca asociatia sa poata justifica in orice moment : 

a) ce sume a calculat pentru penalizari
b) la ce cote de intretinere se refera, perioada aferenta a acestora, si de   
    cand sunt restante.
c) ce sume a incasat pentru penalizari
d) cum a utilizat aceste penalizari  

4. Este interzis a se calcula penalizari la penalizari.  

5.Penalizarile, ca si fondul de rulment, cotele de intretinere sau orice alta operatiune care se inregistreaza in evidenta contabila, trebuie sa aiba la baza in mod obligatoriu un document legal, care se numeste "document judtificativ".

Daca acest document nu este legal, nu indeplineste calitatea de "document justificativ" pentru inregistrare in evidenta contabila si prin urmare, nu mai poate fi inregistrat in contabilitate.

In plus, orice document trebuie sa aiba la baza o operatiune reala. De exemplu, daca asociatia de proprietari emite o chitanta din care rezulta ca a incasat de la un proprietar suma de 1.000 lei, insa aceasta suma nu a fost incasata efectiv, vorbim de savarsirea infractiunii de "fals intelectual". In plus daca o mai opereaza si in registrul de casa si evidenta contabila a asociatiei fara ca acesti bani sa existe efectiv, aceasta va duce la : 

a)Denaturarea rulajelor debitoare si ale soldului registrului de casa, in final aparand un minus. In contabilitate, cifra este cifra. Nu exista mai multe variante, decat una singura. Cea corecta. Deci, plusul inseamna minus. 

b) Lipsa numerarului ( 1.000 lei ) din registrul de casa si implicit din gestiunea asociatiei de proprietari.

c) Denaturarea rulajelor debitoare si ale soldului de casa determina implicit denaturarea elementelor de activ si pasiv din bilant, ceea ce echivaleaza cu infractiunea de "fals intelectual".

e) Infractiunea de fals intelectual este prevazuta atat de Legea Contabilitatii nr. 82/1991 actualizata,la art.43, cat si de Codul Penal vechi la art. 288.      

6. Dar, din punctul meu de vedere, ideal ar fi sa se calculeze numai penalizari raportate la penalizarile stabilite de furnizori. Altfel, NU. Pentru ca asa cum am relatat anterior, vorbim deja de EVAZIUNE FISCALA, asociatiile de proprietari trebuind sa vireze impozit la stat pentru aceste sume incasate ca si penalizari, intrucat la capitolul "venituri scutite de la plata impozitului pe profit" stabilite prin art. 15 alin 2 din Codul Fiscal, penalizarile calculate si incasate de asociatiile de proprietari, in procent de 0,2% pe zi, nu figureaza, iar in plus acestea nu reprezinta nici "venituri dintr-o activitate economica".

Mai jos redau textul de lege din care rezulta aceste aspecte, respectiv Codul Fiscal.



SURSA : Legea 571/2003 coroborată cu HG 44/2004 privind Codul fiscal, cu normele metodologice de aplicare - Ultima actualizare: conform cu Hotărârea Guvernului nr. 84 din 6 martie 2013

"TITLUL I - Dispoziţii generale ; CAP. 1  - Scopul şi sfera de cuprindere a Codului fiscal

ART. 1  Scopul şi sfera de cuprindere a Codului fiscal

(1) Prezentul cod stabileşte cadrul legal pentru impozitele, taxele şi contribuţiile sociale obligatorii prevăzute la art. 2, care constituie venituri la bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, bugetul asigurărilor pentru şomaj şi fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale, precizează contribuabilii care au obligaţia să plătească aceste impozite, taxe şi contribuţii sociale, precum şi modul de calcul şi de plată al acestora. Prezentul cod cuprinde procedura de modificare a acestor impozite, taxe şi contribuţii sociale. De asemenea, autorizează Ministerul Finanţelor Publice să elaboreze norme metodologice, instrucţiuni şi ordine în aplicarea prezentului cod şi a convenţiilor de evitare a dublei impuneri.
[….]
(3) În materie fiscală, dispoziţiile prezentului cod prevalează asupra oricăror prevederi din alte acte normative, în caz de conflict între acestea aplicându-se dispoziţiile Codului fiscal.
(4) Dacă orice prevedere a prezentului cod contravine unei prevederi a unui tratat la care România este parte, se aplică prevederea acelui tratat.

ART. 2 Impozitele, taxele şi contribuţiile sociale reglementate de Codul fiscal

(1) Impozitele şi taxele reglementate prin prezentul cod sunt următoarele:

a) impozitul pe profit;
b) impozitul pe venit;
c) impozitul pe veniturile microîntreprinderilor;
d) impozitul pe veniturile obţinute din România de nerezidenţi;
e) impozitul pe reprezentanţe;
f) taxa pe valoarea adăugată;
g) accizele;
h) impozitele şi taxele locale.

(2) Contribuțiile sociale reglementate prin prezentul cod sunt următoarele:

a) contribuțiile de asigurări sociale datorate bugetului asigurărilor sociale de stat;
b) contribuțiile de asigurări sociale de sănătate datorate bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate;
c) contribuția pentru concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate datorată de angajator bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate;
d) contribuțiile asigurărilor pentru șomaj datorate bugetului asigurărilor pentru șomaj;
e) contribuția de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale datorată de angajator bugetului asigurărilor sociale de stat;
f) contribuția la Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale, datorată de persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajator potrivit art. 4 din Legea nr. 200/2006 privind constituirea și utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale, cu modificările ulterioare.

CAP. 3 – Definiţii / ART. 7 Definiţii ale termenilor comuni

(1) În înţelesul prezentului cod, cu excepţia titlului VI, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

1. activitate - orice activitate desfăşurată de către o persoană în scopul obţinerii de venit;
2. activitate dependentă - orice activitate desfăşurată de o persoană fizică într-o relaţie de angajare;

[….]

18. organizaţie nonprofit - orice asociaţie, fundaţie sau federaţie înfiinţată în România, în conformitate cu legislaţia în vigoare, dar numai dacă veniturile şi activele asociaţiei, fundaţiei sau federaţiei sunt utilizate pentru o activitate de interes general, comunitar sau nonpatrimonial;

TITLUL II - Impozitul pe profit / CAP. 1 Dispoziţii generale

ART. 13 Contribuabili

Sunt obligate la plata impozitului pe profit, conform prezentului titlu, următoarele persoane, denumite în continuare contribuabili:

a) persoanele juridice române; Norme metodologice

[……]

Conform precizarilor din Norme metodologice: ART. 13 lit.a

1. Fac parte din această categorie companiile naţionale, societăţile naţionale, regiile autonome, indiferent de subordonare, societăţile comerciale, indiferent de forma juridică de organizare şi de forma de proprietate, inclusiv cele cu participare cu capital străin sau cu capital integral străin, societăţile agricole şi alte forme de asociere agricolă cu personalitate juridică, organizaţiile cooperatiste, instituţiile financiare şi instituţiile de credit, fundaţiile, asociaţiile, organizaţiile, precum şi orice altă entitate care are statutul legal de persoană juridică constituită potrivit legislaţiei române.

ART. 14 Sfera de cuprindere a impozitului

Impozitul pe profit se aplică după cum urmează:

a) în cazul persoanelor juridice române şi al persoanelor juridice cu sediul social în România, înfiinţate potrivit legislaţiei europene, asupra profitului impozabil obţinut din orice sursă, atât din România, cât şi din străinătate;


ART. 15 Scutiri

(1) Sunt scutiţi de la plata impozitului pe profit următorii contribuabili:

a) trezoreria statului;
b) instituţiile publice, pentru fondurile publice, inclusiv pentru veniturile proprii şi disponibilităţile realizate şi utilizate potrivit Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare, şi Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, dacă legea nu prevede altfel;
b^1) persoanele juridice române care plătesc impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, în conformitate cu prevederile cuprinse în titlul IV^1;
c) *** Abrogat;
d) fundaţiile române constituite ca urmare a unui legat; Norme metodologice
e) *** Abrogat.
f) cultele religioase, pentru: venituri obţinute din producerea şi valorificarea obiectelor şi produselor necesare activităţii de cult, potrivit legii, venituri obţinute din chirii, alte venituri obţinute din activităţi economice, venituri din despăgubiri în formă bănească, obţinute ca urmare a măsurilor reparatorii prevăzute de legile privind reconstituirea dreptului de proprietate, cu condiţia ca sumele respective să fie utilizate, în anul curent şi/sau în anii următori, pentru întreţinerea şi funcţionarea unităţilor de cult, pentru lucrări de construcţie, de reparaţie şi de consolidare a lăcaşurilor de cult şi a clădirilor ecleziastice, pentru învăţământ, pentru furnizarea, în nume propriu şi/sau în parteneriat, de servicii sociale, acreditate în condiţiile legii, pentru acţiuni specifice şi alte activităţi nonprofit ale cultelor religioase, potrivit Legii nr. 489/2006 privind libertatea religioasă şi regimul general al cultelor;
g) instituţiile de învăţământ particular acreditate, precum şi cele autorizate, pentru veniturile utilizate, în anul curent sau în anii următori, potrivit Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 174/2001*) privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea finanţării învăţământului superior, cu modificările ulterioare; Norme metodologice

h) asociaţiile de proprietari constituite ca persoane juridice şi asociaţiile de locatari recunoscute ca asociaţii de proprietari, potrivit Legii locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru veniturile obţinute din activităţi economice şi care sunt sau urmează a fi utilizate pentru îmbunătăţirea utilităţilor şi a eficienţei clădirii, pentru întreţinerea şi repararea proprietăţii comune;

i) Fondul de garantare a depozitelor în sistemul bancar, constituit potrivit legii;
j) Fondul de compensare a investitorilor, înfiinţat potrivit legii;
k) Banca Naţională a României;
l) Fondul de garantare a pensiilor private, înfiinţat potrivit legii.

(2) Organizaţiile nonprofit, organizaţiile sindicale şi organizaţiile patronale sunt scutite de la plata impozitului pe profit pentru următoarele tipuri de venituri:

a) cotizaţiile şi taxele de înscriere ale membrilor;
b) contribuţiile băneşti sau în natură ale membrilor şi simpatizanţilor;
c) taxele de înregistrare stabilite potrivit legislaţiei în vigoare;
d) veniturile obţinute din vize, taxe şi penalităţi sportive sau din participarea la competiţii şi demonstraţii sportive;
e) donaţiile şi banii sau bunurile primite prin sponsorizare;
f) dividendele şi dobânzile obţinute din plasarea disponibilităţilor rezultate din venituri scutite;
g) veniturile pentru care se datorează impozit pe spectacole;
h) resursele obţinute din fonduri publice sau din finanţări nerambursabile;
i) veniturile realizate din acţiuni ocazionale precum: evenimente de strângere de fonduri cu taxă de participare, serbări, tombole, conferinţe, utilizate în scop social sau profesional, potrivit statutului acestora;
j) veniturile excepţionale rezultate din cedarea activelor corporale aflate în proprietatea organizaţiilor nonprofit, altele decât cele care sunt sau au fost folosite într-o activitate economică;
k) veniturile obţinute din reclamă şi publicitate, realizate de organizaţiile nonprofit de utilitate publică, potrivit legilor de organizare şi funcţionare, din domeniul culturii, cercetării ştiinţifice, învăţământului, sportului, sănătăţii, precum şi de camerele de comerţ şi industrie, organizaţiile sindicale şi organizaţiile patronale. Norme metodologice
l) sumele primite ca urmare a nerespectării condiţiilor cu care s-a făcut donaţia/sponsorizarea, potrivit legii, sub rezerva ca sumele respective să fie utilizate de către organizaţiile nonprofit, în anul curent sau în anii următori, pentru realizarea scopului şi obiectivelor acestora, potrivit actului constitutiv sau statutului, după caz;
m) veniturile realizate din despăgubiri de la societăţile de asigurare pentru pagubele produse la activele corporale proprii, altele decât cele care sunt utilizate în activitatea economică;
n) sumele primite din impozitul pe venit datorat de persoanele fizice, potrivit prevederilor titlului III.

(3) Organizaţiile nonprofit, organizaţiile sindicale şi organizaţiile patronale sunt scutite de la plata impozitului pe profit şi pentru veniturile din activităţi economice realizate până la nivelul echivalentului în lei a 15.000 euro, într-un an fiscal, dar nu mai mult de 10% din veniturile totale scutite de la plata impozitului pe profit, prevăzută la alin. (2).

Organizaţiile prevăzute în prezentul alineat datorează impozit pe profit pentru partea din profitul impozabil ce corespunde veniturilor, altele decât cele prevăzute la alin. (2) sau în prezentul alineat, impozit calculat prin aplicarea cotei prevăzute la art. 17 alin. (1) sau art. 18, după caz.  ( Norme metodologice )

ART. 17 Cotele de impozitare

Cota de impozit pe profit care se aplică asupra profitului impozabil este de 16%, cu excepţiile prevăzute la art. 38."


=//= 

CONCLUZIE : Rezulta ca asociatiile de proprietari incaseaza ILEGAL penalizari si in acest caz realizeaza evaziune fiscala.

Are altcineva un alt punct de vedere in acest sens ? As aprecia si alte pareri avizate si argumentate legal. Va astept cu comentarii pe blog.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu